ebdüleziz ezimi qedim

Tuesday, February 01, 2005

رئيس جمهور ما در مورد نژاد پاك آريايي صحبت كرد.



پان ايرانيستها طوري در بين مقامات ما نفوذ كرده‌اند كه حتي امروزه برخي از روحانيت ما هم دم از ملي گرايي مي‌زنند.

قبل از مصاحبه :

حجت‌الاسلام عظيمي 31 ساله صبح روز سه شنبه 13/11/83 از دفتر سابق شمس تبريز ديدار كرد و گفتگوي كوتاهي با سايت شمس انجام داد. حجت‌الاسلام عظيمي كه از منطقه قره‌داغ مي‌باشد صاحب دو فرزند پسر و دختر است كه امروزه دوران محروميت دوساله خود را در شهر قم مي‌گذراند. ايشان باتوجه به محروميت از اسكان و حضور در اجتماعات مذهبي و اجتماعي در چهار استان د رحوزه قم مشغول به تحصيل مي‌باشد. به گفته ايشان اين حكم فقط شفاها به وي ابلاغ شده و حتي اجازه داده نشده كه از اين حكم يادداشتي تهيه شود.

حجت‌الاسلام عظيمي نزديك به 4 ماه است كه دوران به اصطلاح تبعيد خود را در شهر قم مي‌گذراند و مي‌گويد پس از اتمام اين دوران محروميت، به تبريز خواهم آمد و در خدمت مردم خواهم بود.

آنچه مي‌خوانيد گفتگوي اختصاصي سايت شمس است با حجت‌الاسلام عظيمي.

سايت شمس: آقاي عظيمي در اول بهتر است كه از وضعيت خود در قم براي ما بگوئيد. از مرارتها و سختيها و از آنچه مي‌كنيد، بگوييد؟

حجت‌الاسلام عظيمي: بنده در اردبيل به عنوان كارمند سازمان تبليغات اسلامي مشغول به كار بودم كه حتي احتمال استخدام من نيز زياد بود. علاقه به اينجانب به حدي بود كه بسيج و سپاه مشگين نيز خواهان اينجانب بودند و كلا همه‌شان با من همكاري مي‌كردند. ولي مسئله‌اي باعث تغيير اين ديدگاه شد و آن اين بود كه من خواستار حقوق مردم آذربايجان بودم. من نمي‌دانم طرف مقابل من چه كسي است؟ وقتي دردم را با يك روحاني در ميان مي‌گذارم مي‌گويند اينها حرف آسماني است. فرد سپاهي مي‌گويد اينها حرف درستي است و خلاصه طيف مذهبي و همه و همه قبول مي‌كنند و من در اين ميان مانده‌ام كه پس دشمن ما چه كسي است؟ پس چرا كسي از مسئولين در اردبيل از من حمايت نكرد؟ دشمن من افرادي هستند كه هيچ دوربين تلويزيوني نيز سيماي آنها رانشان نمي‌دهد و نهايتا آنها پشت به دوربين مي‌ايستند. اين افراد مي‌خواهند كه اگر نتوانستند مملكت را با اسلام اداره كنند با ملي‌گرايي مملكت بايد اداره گردد. اينها باز هم اشتباه مي‌كنند چراكه تعدد قوميتها را قبول ندارند. در اين مملكت پان ايرانيستهايي هستند كه مي‌خواهند مملكت را اينگونه اداره كنند. البته بعيد مي‌دانم كه در بين مقامات و روحانيون كسي باشد كه به سوي ملي‌گرايي تمايل داشته باشد اما ترس من اين است كه اين افرادي كه چهره‌شان نيز براي ما مشخص نيست و ظاهرشان با همه ما يكي است سياستي را به جامعه ما القا كنند و بر مقامات ما تاثير گذارند. اينها دشمنان ما هستند. متاسفانه در اثر اين القائات برخي از مسئولين ما هم گمان مي‌برند كه بعد از اسلام با ملي گرايي مي‌توان مملكت را اداره كرد. پان ايرانيستها طوري در بين مقامات ما نفوذ كرده‌اند كه حتي امروزه برخي از روحانيت ما هم دم از ملي گرايي مي‌زنند. ما در تاريخ روحانيت فردي را نديده بوديم كه از نژادپرستي صحبت كند كه متاسفانه رئيس جمهور ما در منطقه كليبر در مورد نژاد پاك آريايي صحبت كرد.

سايت شمس : آقاي عظيمي گمان مي‌رود كه در اين بين ما به جاي فرد با يك سيستم طرف هستيم. به نظر شما ما چگونه مي‌توانيم با اين سيستم مبارزه كنيم ؟

حجت‌الاسلام عظيمي: اگر سيستمي پشتوانه مردمي نداشته باشد نمي‌تواند كاري از پيش ببرد. ما با يك سيستم طرف هستيم و متاسفانه اين سيستم مردمي شده است و مردم ما خود را در برابر اين سيستم باخته‌اند. ما با يك تفكري روبرو هستيم كه متاسفانه به داخل مردم ما نفوذ كرده است. ولي اين افراد بايد بدانند كه اگر مثلا پنج ماه اين تلويزيون تبريز را به ما بدهند ما قادر هستيم كه اين سيستم را از بين ببريم و آنها اين را خوب مي‌دانند. ما تا زماني كه نتوانسته‌ايم اين انديشه آرياپرستي را در بين مردم از بين ببريم هيچ مقام ديگري نمي‌تواند آنرا از بين ببرد.

سايت شمس: وضعيت حركت ملي آذربايجان را امروزه چگونه مي‌بينيد؟

حجت‌الاسلام عظيمي : خوشبختانه وضعيت حركت ملي آذربايجان به سرعت روبه جلو مي‌رود. در ظرف اين دو سال وضعيت حركت فوق‌العاده جلو افتاد. من خود شاهد هستم كه شما در شمس تبريز وقتي از حركت ملي صحبت مي‌كرديد جوابي نمي‌شنيديد ولي امروزه وضع فرق كرده است. امروزه كه مي‌بينيم فشارات به ما از هر طرف زياد شده اين نشانگر تاثير ماست. وقتي مخالف ما ترجيح مي‌دهد كه حركت ما را در نطفه خفه كند من اين امر را يك پيشرفت مي‌دانم. حركت ما به صورت غيرقابل پيش‌بيني و با سرعت به جلو مي‌رود. ما نبايد اين گرفتاريها و دستگيريها را شكست بدانيم. چرا قبلا با ما به اين شدت برخورد نمي‌كردند چون قبلا اينگونه نمي‌ترسيدند ولي حالا ترسشان زياد شده و به ما بيشتر فشار مي‌آوردند.

سايت شمس : نظرتان راجع به اين اختلافات درون حركت ملي چيست؟

حجت‌الاسلام عظيمي: وقتي به اصلاح زمين سفت باشد اين يك امر طبيعي است. منتهي گاهي مضيت‌ها و آينده‌نگريهاي غلط باعث اين اختلافات ميشود كه بايد با اين امر مبارزه كرد.

سايت شمس : آيا اين اختلافات به نفع حركت است؟

حجت‌الاسلام عظيمي: طبيعي است كه هر اختلافي به حركت ضربه مي‌زند. اگر حرف ما يكي است قطعا اين اختلافات ناشي از كار دشمن است ولي اگر حرفها در ظاهر يكي است ولي در باطن هدفها مختلف است اين اختلافات خوب است و بايد در اثر اين اختلافات از هم جدا شد. بگذار با اين اختلافها مشخص شود كه هر كسي چه مي‌گويد. اگر مطالبات ما حقوق مردم است حرف ما يكي است و اختلافي نداريم ولي اگر كسي در اين ميان پيدا شد كه از ايدئولوژي بحث كند اين يك مبحث ديگري است.

سايت شمس : وظيفه خارج نشينان در مقابل اين اختلاف چيست ؟ آنها بايد چگونه برخورد كنند؟

حجت‌الاسلام عظيمي‌: همه خارج نشينان براي ما شناخته شده نيستند. اگر آنها براي اين ضايع شدن حقوق مردم آذربايجان تكيه كنند در هر كجاي دنيا كه باشند با ما برادر هستند. خارح نشينان از آزادي ، امكانات و امنيت بيشتري برخوردارند و مي‌توانند بهتر كار كنند. آنها بايد در زمينه تبليغاتي بيشتر كار كنند تا حرف ما را به گوش جهانيان برسانند. بايد حركات اعتراض آميز آنها در خارج زياد باشد تا حرف ما را به گوش جهانيان برسانند چراكه شايد در اروپا ندانند كه حدود نيمي از مردم ايران ترك هستند. متاسفانه برخي مي‌خواهند به داخل تاثير گذارند كه اين امر درستي نيست.



0 Comments:

Post a Comment

<< Home