ebdüleziz ezimi qedim

Wednesday, March 01, 2006

بازجو: اينجا اردبيل و تبريز نيست كه ترك بازي دربياوريد



بازجو: اينجا اردبيل و تبريز نيست كه ترك بازي دربياوريد

حجت الاسلام عظيمي : از ميهمانان خود شرمنده شدم

پس از حوادث سالگرد فاجعه خوجالي در قم ، گفتگويي را با حجت الاسلام عظيمي ترتيب داديم كه از نظرتان مي گذرد .

آقاي عظيمي در رابطه با حوادث قبل از برگزاري مراسم گفت :

ما قبل از مراسم به فرمانداري نامه داده بوديم و رسما درخواست مجوز نموده بوديم ولي چند روز از اين ماجرا گذشت و از فرمانداري خبري نشد و ما اين امر را به عدم مخالفت امر تلقي كرده و در شهر شروع به تبليغ نموديم . در نماز جمعه تراكتهايي پخش كرديم و در ديوارهاي شهر اطلاعيه هايي زديم ولي با اين همه حساسيتي نسبت به اين امر نشد تا اينكه چند ساعت قبل از مراسم به بنده تلفن كرده و گفتند كه حكم دستگيري مرا دارند و از من خواستند كه محل خود را اطلاع دهم . ما در آن زمان در حسينيه بوديم و آماده ميشديم كه به مراسم برويم . پس از اينكه از محل خارج شديم ماموران مرا دستگير كرده و با خود بردند و پس از آن به اداره اطلاعات قم انتقال دادند .

آقاي عظيمي در مورد نحوه رفتار با ايشان گفت :

در اول بازجو به مليت و خودم توهين كرد . يكي از صحبتهايش اين بود كه اينجا اردبيل و تبريز نيست كه ترك بازي دربياوريد . و من هم به همين خاطر بازجويي ندادم ولي پس از آن قاضي از اين گفته بازجو عذر خواهي كرد .

حجت الاسلام عظيمي در مورد دلايل مخالفت مسئولين با اين مراسم گفت :

آنها گفتند كه اگر اين مراسم فقط با حضور افراد موجود در قم برگزار ميشد ما حساسيتي نداشتيم ولي چون از شهرستانهاي ديگري هم آمده بودند با توجه به وضعيت حساس قم برگزاري اين مراسم به صلاح نبود چرا كه عده اي حاضر شده بودند بر عليه شما ها اقدام كنند و ما به خاطر حفظ امنيت شما ، شما ها را دستگير كرديم . پس از مراسم هم همه را آزاد نمودند و مرا هم به اين خاطر نگه داشتند تا همه ميهمانان بروند ولي پس از آن آزاد كردند و من از اينكه نتوانستم از ميهمانان خود پذيرايي كنم شرمنده هستم .

وي در مورد برگزاري مراسم گفت :

تجمع محدود صورت گرفته بود ولي پلاكاردها باز نشدند و ما مي خواستيم كه پرچم ارمنستان را نيز آتش بزنيم كه اين امر اتفاق نيفتاد .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home