ebdüleziz ezimi qedim

Thursday, November 03, 2005



ما نيز مانند حجت الاسلام عظيمي مي انديشيم پس ما را نيز زنداني كنيد.

نويسنده و خبرنگار آزاد-پارس اباد مغان atyla7@yahoo.com


بهنام دوستدار



نكاتي چند در اين باره:

1:حجت الاسلام عظيمي با قرار گرفتن در نوك پيكان حركت ملي آذربايجان جانفشانيها و فداكاريهاي تاريخي و ماندگار شيخ محمد خياباني را در ذهن تداعي مي كند. نزديك به دو ماه از بازداشت موقت حجت الاسلام عظيمي در زندان مي گذرد اينگونه بازداشتها را جز با نام زنداني انديشه و در رديف زندانيان سياسي نمي توان قرار داد.

2:اينگونه اقدامات فضاي داخلي كشور را با بحران مواجه مي سازد به گونه اي كه يك شهروند عادي وقتي مي بيند كه روحاني متدين و مورد تائيد نظام مقدس را به جرم هويت خواهي و داشتن انديشه پلوراليستي و تكثرگرايي در چارچوب نظام و قانون اساسي در گوشه زندان جاي گرفته ناخواسته هراس و خوف شهروندان را نيز در برمي گيرد و فضاي بسته و خفقان در ذهن شهروندان نقش مي بندد و در عين حال همين شهروند واژه ها و شعارهاي پوپوليستي و عوام پسندانه انتخاباتي از جمله كابينه هفتاد ميليوني، عدالت گستري و مهرورزي به بندگان خدا را در ذهن خود مرور مي كند ولي نتيجه در خور نمي گيرد.

3:ادغام اين گونه تناقض و پارادوكس ها يعني تركيب عدالت گستري و مهرورزي به بندگان خدا با زنداني نمودن يك روحاني وارسته متناقض تر از آن است كه آن را نتوان تبعيض ناميد. با اين اقدامات تامين امنيت و آسايش روحي رواني شهروندان به عنوان يكي از وظايف قانوني دولت نيز زير سئوال مي رود.

4:نكته ديگراينكه امروزه عظيمي روحاني وارسته در نزد وجدان خود آسوده و راحت است زيرا جرمي مرتكب نشده است و همچنين نزد وجدان عمومي و در ذهن و افكار عمومي مردم آذربايجان از هرگونه اتهامات و انگ هاي سياسي از قبيل تجزيه طلبي و پان تركيسم ، تشويش اذهان عمومي و هر گونه اتهام سياسي و جرم... مبري و پاك مي باشد.

5:در چنين اوضاع و احوال كه كشور عزيزمان زير فشار بين المللي به سركردگي امپرياليسم جهاني قرار گرفته بازداشت و زنداني نمودن يك روحاني متدين شيعي را نيز جز تخريب اتحاد ملي و تخريب وجهه كشور و نظام مقدس جمهوري اسلامي نمي توان انگاشت، به عبارتي ديگر در چنين موقعيت حساس بين المللي اينگونه اقدامات تيشه به ريشه اتحاد ملي زدن مي باشد.

6-نتيجه :حال اگر زنداني نمودن اين روحاني پاكدامن در چنين موقع حساس ذره اي به منافع ملي و وحدت ملي مدد برساند پس ما مردم آذربايجان را نيز زنداني كنيد زيرا هر آن آماده فداكاري در راه تامين منافع و وحدت ملي هستيم، و يا اگر نحوه انديشيدن و تفكرات عظيمي در راستاي احقاق حقه قانوني تركهاي ايران جرم است ما نيز همانند عظيمي مي انديشيم پس ما را نيز زنداني كنيد.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home