ebdüleziz ezimi qedim

Friday, November 24, 2006

روحانی مبارز و سرافراز آذربایجان آزاد شد.



ای مگس! عرصه‌ی سیمرغ نه جولانگه توست؛

عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری!

حجت الاسلام عظیمی بعد از سخنرانی تاریخی خود در مراسم ستارخان دستگیر شد. اما با توجه به فشار مضاعف افکار عمومی و پوشش رسانه‌های خبری بعد از چندین ساعت آزاد گردید.

گفته میشود ماموران امنیتی در حین دستگیری حجت الاسلام عظیمی با مقاومت شدید فعالان آذربایجانی مواجه شده است و در نهایت حجت الاسلام عظیمی خود از فعالان همراه خود می خواهد که دخالت نکنند. همراهان حجت الاسلام عظیمی میگویند ماموران از دستگیری ایشان عاجز شده بوند که در نهایت خود حاج آقا از ما خواهش کرد که دخالت نکنیم.

بر اساس اخبار قطعی شرکت کنندگان در مراسم امسال ستارخان بیش از 3000 بوده است. همچنین در این مراسم بعضی از شرکت کنندگان با ضرب و شتم نیروهای امنیتی مواجه شده‌اند. تحلیلگران میگویند مراسم امسال نقطه‌ عطفی در مبارزات حرکت ملی آذربایجان است.



روحانی عالیقدر حجت الاسلام عظیمی قدیم بازداشت شد

شركت كنندگان در مراسم بزرگداشت ستارخان بر رسميت زبان تركي و متوقف شدن برخوردهاي امنيتي در آذربايجان تاكيد كردند.

بر اساس خبر دریافتی از محل برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار ملی ستارخان هزاران تن از فعالان حرکت ملی آدربایجان و شهروندان ترک بدنبال مراسم سخنرانی و شعرخوانی با قرائت قطعنامه ای خواستار احقاق حقوق مسلم ترکها در كشور شدند.در این قطعنامه ضمن اعتراض به ادامه تضییع حقوق ترکها در ایران و اعمال سرکوب و برخوردهای امنیتی در آذربایجان بر رسمیت زبان ترکی تاکید شد.

شرکت کنندگان در ادامه با ذکر فاتحه و نثار گل بر مزار شیخ محمد خیابانی در حالي كه پوسترهايي از فعالان زنداني حركت ملي آذربايجان در دست داشتند به سمت مزار ستارخان حرکت کردند.در این هنگام ۳-۴ نفر بیشر از مدعوین دولت بر مزار آن بزرگوار باقي نمانده بودند.حاضران بر مزار سردار شهید، ضمن قرائت فاتحه آنجا را گلباران کرده و بر ادامه راه دلاوران ترک قسم یاد کردند.

آخرين خبر دريافتي در لحظه گزارش خبر حاكي از بازداشت حجة الاسلام عظيمي قديم سخنران اصلي اين مراسم است.همراهان وي گفته اند زماني كه جمعيت متفرق شدند و ما قصد حركت به سوي قم را داشتيم چند مامور او را دستگير كرده و با خود بردند.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home