ebdüleziz ezimi qedim

Friday, April 24, 2009

حجت الاسلام عظیمی قدیم به آغوش ملت ترك بازگشت

حجت الاسلام عظیمی قدیم به آغوش ملت ترك بازگشت

میللی حرکت پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۸: ساوالان سسی: حجت الاسلام عبدالعزیز عظیمی قدیم روحانی هویت طلب آذربايجانی، روز پنجشنبه ۲۷ فروردین ۸۸ پس از اتمام دوره حبس یکساله از زندان لنگرود قم آزاد شد.

عظیمی قدیم فروردين ۱۳۸۴ توسط دادگاه ويژه روحانيت به اتهام «اهانت به حيثيت روحانيت» به ۱۰ سال محروميت از پوشيدن لباس روحانيت محکوم شد، اما وی اين حکم را اجرا نکرد و به دليل تخلف از حکم و پوشيدن لباس روحانيت، محاکمه و به تحمل ۹۱ روز حبس محکوم شد.

این روحانی آذربایجانی پس از امتناع از اجرای این حکم، بهمن ماه ۸۶ برای بار دوم از طرف دادگاه ویژه روحانیت قم با همان اتهام قبلی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. وی ۱۴ ارديبهشت ۱٣٨۷ در پی احضار به دادگاه ویژه روحانیت قم بازداشت و جهت گذاراندن دوران محکومیت اش به زندان لنگرود قم فرستاده شد.

عظیمی قدیم طی سالهای گذشته بارها دستگیر و به زندان فرستاده شده است. از آن جمله او روز جمعه چهاردهم مردادماه ۱۳۸۴ به هنگام شرکت در مراسم گراميداشت سالروز مشروطيت كه در پارك طوبي تبريز در كنار مزار باقرخان سالار ملی، برگزار شده بود دستگیر و بعد از حدود سه ماه با قرار وثیقه از زندان آزاد گشته بود. او بعد از محاکمه در دادگاه ویژه روحانیت تبریز به ۱۸ماه زندان، پنج سال نفی بلد، و تبعيد از استانهای آذربایجان محکوم شد. علاوه بر اين، حجت الاسلام قديمی به جرم «اهانت به حيثيت روحانيت» به مدت ده سال خلع لباس شد. فروردین ماه ۱۳۸۵ حجت الاسلام عظیمی قدیم را برای گذراندان مدت حبس به زندان تبریز فرستادند. او ۶ ماه بعد به صورت عفو مشروط از زندان آزاد شد.

سازمان عفو بین الملل در تاریخهای ۲۴ آوگوست ۲۰۰۵ - چهار مه ۲۰۰۶ و ۲۷ اکتبر ۲۰۰۶ سه بیانیه جداگانه در مورد عبدالعزیز عظیمی قدیم صادر کرده است.