ebdüleziz ezimi qedim

Tuesday, August 24, 2004

دو سال تبعيد براي حجت الاسلام عظيمي قديم



حجت الاسلام عبدالعزيز عظيمي قديم روز 31 مرداد ماه پس از صدور حکم دادگاه ويژه روحانيت و بعد از تحمل دو هفته حبس، بصورت موقت از زندان تبريز آزاد شد. طبق اين حکم آقاي عظيمي قديم به اتهام فعاليتهاي پان ترکيستي و هتک حرمت لباس روحانيت به دو سال تبعيد از حوزه استانهاي آذربايجاني نشين (اردبيل، تبريز،اروميه، زنجان و همدان) محکوم شده است!


آقاي عظيمي که در حال حاضر به سمبل مقاومت روحانيت آذربايجان در برابر آپارتايد تبديل شده است بعد از خروج از زندان ضمن اعتراض به حکم دادگاه اعلام کرد :


«راه طولاني اي در پيش داريم. در صراط عدالت طلبانه اي که در پيش گرفته ايم. تحمل حبسها و تبعيدها کوچکترين کار مقدور ما محسوب مي شود.»



Monday, August 23, 2004

محكوميت از فعاليت در وطن توسط قاضى فارس



به حکم دادگاه ويژه روحانيت، حجت الاسلام عظيمي قديم به مدت دو سال از فعاليت در آذربايجان محروم شد

آدرس e-mailحجت الاسلام عظيمي قديم azimi_gadim@yahoo.com



Saturday, August 21, 2004

سورگون


حجه الاسلام عظيمي آذربايجان دان تبعيد (سورگون) حوكمو آلدي .

وطنداش خبر


Thursday, August 19, 2004

محاكمه حجت الاسلام عبــدالعزيز عـظيمــي قديم



امروز محاكمه حجت الاسلام عبــدالعزيز عـظيمــي قديم در دادگاه ويژه روحانيت تبريز ـ با قضاوت روحاني فارس زبان اســماعيــلي برگزارگرديد. نامـبرده ديروز( 27/ 5) نيـز محاكمه گرديد كه در مجموع به مدت 12 ساعت تحت ســوال و جـواب قرار داشـت. در خاتمه محاكمه قاضي ويژه 3 امكان را براي راي نهايي اعلام نمود:


1ـ چندين سال زندان (حداقل 5 سال)
2ـ خلع لباس روحانيت بدون ديگر احكام
3ـ تبعيد دائم به مناطق فارس نشين و منع نوشتن هر گونه مطلب و مقاله.


درجوا ب قاضي حجت الاسلام عظيمي گــفـت: بنده راه چهارم را انتخاب مي كنم و آن تبرئه از اتهامات بي مورد بر اساس بنده است.قاضي جواب داد: اين امر غير ممكن است.


و عظيــمي پاسخ داد: پس در اين صورت من زندان ار انتخاب مي كنم چرا كه در آوردن لباس روحانيت براي من سخت تر از زندان است و تحت نظر بودن اينجانب و سلب اختياري آزادي بدتر از سلب اجباري آزادي است. يعني تبــعيد من و تحت نظر بودن بدتر از زندان است و من راه اول را انتخاب مي كنم. اما به نظر مي رسدقاضي نمي تواند دو پيشنهاد اول را انتخاب كند و قرائن دال بر انتخاب سومين راه است. به هر حال يكي از اين سه راي توسط قاضي نوشته شده است و قرار بر اين است كه توسط دادستان كل محسني اژه اي تنفيذ شود. بنابراين احتمال دوم هم قوي تر مي نمايد.


حجت الاسلام عظــيمي چون اطــلاع يافته بود، قاضي ويژه و هئيت همراه بعد از دادگـاه به سرعين مي روند در خاتمه به قاضي گفت: آقاي قاضي مواظب باشيد در آبهاي گرمي نيفتيد كه ارامنه متجاوز دوماه پيش افتادند!!!


همچنين آقاي عظيمي ديروز به علت نبود مترجم تركي ـ ازاداي پاسخ خود داري نموده اما امروز (28 /5 ) بااصرار قاضي كه شما( تحصيلات حوزوي داريد و علاوه بر فارسـي عربي هم مي دانيد) از قبول مترجم خود داري نمود.


در خاتمه آقاي عظيمي از تمامي دوستاني كه پي گير دادگاه و محاكمة ايشان هستند، تشكر نمودند و سلام به همه دوستان رساندند.



Thursday, August 12, 2004

احضار یک نویسنده روحانی به دادگاه ویژه روحانیت


سايت رويداد


احضاریه «عبدالعزیز عظیمی قدیم» توسط سازمان تبیلغات اسلامی استان اردبیل ابلاغ شده است


هفته نامه «آراز» چاپ اردبیل در شماره اخیر خود نوشت: حجت الاسلام «عبدالعزیز عظیمی قدیمی»، عضو هیات تحریریه این نشریه به دادگاه ویژه روحانیت تبریز احضار شده است.


این هفته نامه افزود: «بر اساس احضاریه ای که از طریق سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، به وی ابلاغ شده که باید چهارم خرداد ماه در این دادگاه حاضر شود.»


به گزارش خبرنگار «رویداد»، عظیمی قدیم، در گفت وگو با این نشریه از نوع اتهامات خود اظهار بی اطلاعی کرده و گفته است: «در تماس با دادگاه ویژه روحانیت تبریز نیز پاسخ روشنی را دریافت نکرده است.»


این روحانی افزوده است: به احتمال قریب به یقین اتهام من فعالیت های عدالت خواهانه در جهت دفاع از حقوق اقلیت های قومی خاصه ترک زبانان ایران از جمله احیای زبان مادری اقوام ایرانی، رفع تبعیض های غیرانسانی و غیراسلامی از طریق درج مقالات در نشریات محلی می باشد




راه آزادی آذربایجان ، از محبس خانه ها می گذرد!



حجت الاسلام عبدالعزیز عظیمی قدیم روز چهارشنبه پس از مراجعه به دادگاه روحانیت اردبیل بلافاصله بازداشت و به بند نظامی زندان تبریز منتقل شده است.


حجت الاسلام عظیمی طی تماسی تلفنی که با خانواده خود از زندان تبریز داشته اعلام کرده است:


«شرمنده همه عزیزان مبارز و فعال آذربایجانی هستم که با رفتن به زندان آنها را برای مدتی ترک میکنم. به همه همفکرانم می گویم که امروز زندانی شدن درراه مبارزه با آپارتاید و دفاع از حقوق حقه اقوام و ملل ایران و بخصوص آذربایجان یک افتخار بزرگ است و بنده بخوبی درک کرده ام که راه آزادی آذربایجان و تامین حقوق مشروع آن اکنون از محبس خانه ها و زندانها می گذرد»


حجت الاسلام عبدالعزیز عظیمی قدیم یکی از متحصنین اصلی مسجد سرچشمه اردبیل در تاریخ 2/4/83 بود که به دلیل حمله نیروهای انتظامی به درون مسجد همراه دیگر همفکرانش به شدت ضرب وشتم شد و بصورت موقت بازداشت گردید.


وی مدتی پس از آزادی از زندان ، به هنگام بازگشت از نماز جمعه در محل مصلای اردبیل مجددا به شدت مورد ضرب وشتم متجاسرین قرار گرفت و از آن پس تا امروز بارها به محاکم ویژه روحانیت در اردبیل و تبریز احضار شده است.


حضور صمیمی و پر صلابت حجت الاسلام عظیمی قدیمی بر سر مزار شهید باقرخان سالار ملی در روز 14 مرداد ماه به رغم اینکه احتمال دستگیری وی بسیار بالا بود سبب شادی و قوت قلب همه مبارزان نهضت مدنی و ملی آذربایجان گردید.



Sunday, August 01, 2004

در اعتراض به حضور هيئت ارمني در اردبيل صورت گرفت



تحصن در مسجد, اعتصاب غذا


حدود 12 نفر از متحصنين دستگير و مورد بازجويي قرار گرفتند


ماجرا زماني آغاز شد كه اول تير ماه اعلام گرديد كه به دعوت استانداري اردبيل وزير كشاورزي ارمنستان در رأس هياتي وارد استان اردبيل شده است . تعدادي از مردم اردبيل با امضاي نامه أي از فرمانداري اردبيل درخواست مجوز برگزاري تجمع در مقابل استانداري اردبيل براي ساعت 6 بعد از ظهر روز دوم تير ماه كردند فرماندار اردبيل بدون ارسال درخواست آنان به كميسيون ماده 10 احزاب فقط زير درخواست آنان نوشت « بنا به مصالح كشور و استان موافقت نمي شود» اين تعداد به حضور هيات ارمني در اردبيل بخاطر تجاوز ارمنستان به يك كشور اسلامي و شعيه و ارتكاب به جنايت بر عليه شيعيان قاراباغ و همچنين اشغال 20 درصد از خاك كشور اسلامي آذربايجان توسط ارمني ها و آواره كردن يك ميليون مسلمان از خانه و سرزمين خود اعتراض داشتند اين تعداد بعد از اينكه نتيجه أي از فرمانداري اردبيل براي كسب مجوز قانوني نگرفتند در پارك بغل استانداري تجمع و تصميم گرفتند كه در مسجد سرچشمه تحصن نمايند تحصن آرام اين جمع در مسجد سرچشمه با نصب پلاكاردي كه جمله هاي (قاراباغدا قان آخير دونيا اوزاقدان باخير) و (ارمني اشغالگر از سرزمين اسلام اخراج بايد گردد) بر ديوار مسجد آغاز شد آنان خواستار حضور مسئولين استانداري و توضيح درباره علت حضور هيات ارمني در اردبيل شدند و پس از نااميد شدن از حضور مسئولين سياسي استان در مسجد اعلام كردند كه دست به اعتصاب غذازده اند . با فرا رسيدن وقت اذان متحصنين نماز مغرب و عشاء را به امامت امام جماعت مسجد سرچشمه به همراه ساير نمازگزاران بجاي آوردند و در مراسم دعاي توسل شركت نمودند . پس از مراسم دعاي توسل هيئت امناي مسجد از متحصنين خواستند كه مسجد را ترك نمايند متحصنين پاسيخ دادند كه مسجد خانه خداست و كسي حق ندارد آنان را از از خانه خدا بيرون كند و درگيري لفظي بين روحاني حاضر در جمع متحصنين و هيئت امناي مسجد بالا گرفت.


حوالي ساعت 11.5 شب نيروي انتظامي وارد عمل شد و از متحصنين خواست كه مسجد را ترك كنند و بدين ترتيب درگيري فيزيكي شروع گرديد و تعدادي از متحصنين از جمله آذردوخت , لساني, و حجت الاسلام عظيمي مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. حدود 12 نفر از آنان دستگير و روانه بازداشتگاه نيروي انتظامي شدند. همه دستگير شدگان به جز يك نفر پس از بازجويي تا ساعت 4 صبح روز چهارشنبه 3 تيرماه آزاد شدند لساني تنها فرد آزاد نشده روانه دادگاه شد و تا لحظه تنظيم اين خبر از نتيجه دادگاه و محل نگهداري وي خبر دقيقي به دستمان نرسيده است.


سه نفر از متحصنين همزمان با تحصن مصاحبه أي با خبرنگار ما انجام داده اند كه مي خوانيد:


عقيل آذردخت يكي از تحصنين در مورد دليل اعتراض خود گفت: ارمنستان به خاك يك كشور اسلامي تجاوز كرده و خود را صاحب سرزمين اشغالي قاراباغ قلمداد مي كند آنها به طرز فجيعي تعداد زيادي از برادران و خواهران شيعه ما را قتل و عام كرده اند و يك ميليون مسلمان را از سرزمين اسلامي خود آواره كرده اند بنابراين داشتن ارتباطات اقتصادي و سياسي با چنين دولتي در شأن استاني مثل اردبيل كه مهد تاريخي شيعه نيز مي باشد نيست. بنابراين خواسته ما اين بود كه استاندار و فرماندار اردبيل ارمني ها را از خاك اسلامي و مقدس اين استان بيرون كنند.


وي در مورد مجوز برگزاري اين اعتراض گفت: ما به فرمانداري رفتيم و تقاضاي يك تجمع آرام و اعتراض آميز كرديم تا كشتار مسلمانان قاراباغ را محكوم نماييم اما آقاي فرماندار با لحن توهين آميز و به زبان فارسي در جواب ما گفت كه « برويد بيرون, زود از اينجا بيرون شويد» ما هم مجبور شديم براي خودداري از قانون شكني در مسجد تحصن نمائيم چون مسجد خانه خداست و امن است .


آذردخت در مورد علت عدم موافقت با برگزاري تجمع در مقابل استانداري گفت: فرماندار اردبيل در زير درخواست ما نوشت كه بدليل مصالح استان و كشور موافقت نمي شود اما ما اين سؤال را از فرماندار داريم كه آن كدام مصلحت است كه ما را از اعتراض به كشور متجاوز ارمنستان كه بدتر از اسرائيل است منع مي كند؟


عباس لساني يكي ديگر از متحصنين نيز در مورد علت اعتراض خود گفت: ما دو روز پيش شنيديم كه قرار است هيئتي از ارمنستان به سرپرستي يكي از وزيران آنها كه در تركيب اين هيئت از ارامنه قاراباغ نيز وجود دارد به اردبيل سفر كنند ابتدا باورمان نشد اما وقتي ديديم كه اين هيئت وارد اردبيل شده است به اتفاق دوستان با تنظيم درخواستي به فرمانداري رفتيم تا به صورت آرام و قانوني در تجمعي در مقابل استانداري اردبيل اعتراض خود را نسبت به حضور عضو دولت ارمني و هيئت همراه اعلام نمائيم. اما در فرمانداري نه تنها به خواسته ما توجه نكرده اند بلكه بصورت توهين آميز با ما رفتار كردند بنابراين ما به مسجد پناه آورديم و گفتيم كه همراه با تحصن تا زماني كه جواب سؤالهايمان را نگرفته ايم اعتصاب غذاخواهيم كرد.


وي اضافه كرد : ما در يك جبهه در دنياي اسلام از مسلمانان دفاع مي كنيم و در جبهه ديگر چشم خود را بر كشتار مسلمانها در چچن و قاراباغ مي بنديم اين عادلانه نيست و بعيد است كه مواضع ام القراي مسلمين در سياست خارجي خود چنين باشد. به هر حال ما به عنوان يك مسلمان و شيعه بدون ارتباط دادن موضوع با مواضع دولت با يك نگرش اسلامي و انساني از مردم هم كيش هم دين و همزبان خود در قارباغ دفاع مي كنيم و حمايت دولتهاي اسلامي را همراه با ابر قدرتهاي دنيا از ارمنستان كار درستي نمي دانيم.


لساني ادامه داد: ما مي خواهيم بدانيم كه به چه دليل عضو كابينه يك دولت متجاوز به اين استان دعوت شده است؟ متأسفانه شايع شده است كه در تركيب اين هيئت افرادي از جمهوري خود خوانده و جعلي قاراباغ نيز وجود دارد ما مي خواهيم بدانيم كه آيا اين مسئله صحت دارد يا نه؟ شهروندان اين استان مي خواهند بدانند كه با هيئت ارمني چه قراردادهايي بسته مي شود؟


و خلاصه اينكه ما مي خواهيم اين هيئت هر چه سريعتر اينجا را ترك نمايد.


حجت الاسلام عظيمي ديگر معترض حضور هيئت ارمني در استان اردبيل گفت: در جوامع دموكراتيك و بالاتر از آن در يك جامعه اسلامي اين آزادي وجود دارد كه اگر كسي مخالف يك سياستي باشد اعتراض خود را بيان كند حتي اگر اثري هم نداشته و كسي هم گوش ندهد. در كشور ما خوشبختانه قانون همه چيز را مشخص كرده و همه ما هم قبول كرده ايم , اما در كشور ما عده أي وجود دارند كه خود را بالاتر از قانون مي دانند و سليقه خود را مصلحت مي نامند به نظر ما قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران اسلامي ترين قانون كره زمين است. اما متاسفانه اين قانون اساسي مظلوم واقع شده است و ما احساس مي كنيم كه بعضي اشخاص قانون اساسي را نقض مي كنند و اسم آنرا مصلحت مي گذارند ما اين مصلحت را قبول نمي كنيم و قانون اساسي را محور مي دانيم و معتقديم كه همه بايد مطيع قانون اساسي باشند.


وي اضافه كرد: در اين راستا ما به بعضي از سياستهاي خارجي اعتراض داريم ما كاري به دولت آذربايجان و رابطه دولت خودمان با آن نداريم زيرا هر كاري كه منافع دولت ما ايجاب كند آنرا انجام خواهد داد اما آنچه كه براي ما مهم است اين است كه ما مردم مسلمان قاراباغ را فراموش كرده ايم امروز ما مي بينيم كه هر چند فلسطين از كشور ما دور است اما به دليل اينكه دولت, صدا و سيما و مطبوعات به مسئله اهميت مي دهند مردم ما خواسته آنها را مي دانند و از مبارزه آنها بر عليه رژيم صهيونيستي اطلاع دارند. اما بنا به آمار, حدود هشتصد هزار نفر از مردم مسلمان قاراباغ توسط ارمني ها آواره شده اند كه مردم ما اطلاعي در مورد اينكه اين آوارگان در كجا و چگونه زندگي مي كنند ندارند ولي ما مي دانيم كه اين آوارگان در وضعيت رقت باري زندگي مي كنند كه دل هر مسلماني را كباب مي كند و اگر ما شيعه و مسلمان باشيم هيچ وقت نمي توانيم اين درد را به گور ببريم . اگر دنياي اسلام ارمنستان را تحريم اقتصادي مي كرد ارمنستان تاب مقاومت نداشت و جوانان آذربايجان و قاراباغ مي توانستند سرزمين خود را از اشغال ارمنستان آزاد كنند و آوارگان را به موطن خود برگردانند.


حجت الاسلام عظيمي ادامه داد: ما بايد بر عليه كافر حربي يعني ارمنستان محاربي كه قسمتي از سرزمين اسلام را غصب كرده است جهاد كنيم و اگر نتوانيم حداقل بايد ارمنستان را تحريم اقتصادي نمائيم.


حجت الاسلام عظيمي با اشاره به تحصن و اعتصاب خود در مسجد سرچشمه گفت: البته از ابتدا قصد ما تحصن نبود بلكه مي خواستيم بصورت قانوني و با كسب مجوز در مقابل استانداري تجمع و بصورت آرام اعتراض خود را بيان كنيم اما فرمانداري اردبيل مخالفت كرد و ما مجبور شديم براي پيشگيري از نقض قانون به مسجد كه محل امني است پناه آوريم.


وي افزود: استاندار اردبيل بايد بداند كه كار طبق ميل آنها پيش نخواهد رفت زيرا اين مملكت فرزندان بيداري دارد كه هرگز نخواهند خفت و آن مهماني كه به اين استان آمده است بداند كه نامبارك آمده و نامبارك خواهد رفت و چيزي دستگيرش نخواهد شد. زيرا ايران به توسعه ارمنستان كمك نخواهد كرد. اگر ارمنستان تخم طلا هم بگذارد ما نمي خواهيم . ارمنستان اول لطف كند و سرزمين اشغالي قاراباغ را تخليه كند تا بعد در مورد روابط اقتصادي با آن صحبت كنيم تا زماني كه ارمنستان تجاوزگر است نبايد با آن روابط اقتصادي داشته باشيم و خواسته ما فقط همين است.


به دنبال وقوع اين حادثه خبرنگار ما سعي كرد با مسئولين سياسي و انتظامي استان در ارتباط با چگونگي وقوع اين حادثه مصاحبه نمايد . چند بار با تلفن همراه فرماندار تماس گرفته شد اما تلفن همراه فرماندار در دست فرد ديگري بود كه متأسفانه موفق به مصاحبه با فرماندار نشديم همچنين خبرنگار ما با سرهنگ باستاني كه خود نيز در صحنه حضور داشته است تماس گرفت كه سرهنگ باستاني گفت با معاونت اجتماعي و ارشاد نيروي انتظامي مصاحبه نمائيم محمدي معاونت امور اجتماعي مصاحبه را نپذيرفت اما كتبأ مطلبي را براي چاپ به خبرنگار ما ارائه نمود كه عينأ چاپ مي گردد.


به : مدير مسئول محترم هفته نامه آراز


سلام عليكم


احترامأ در پاسخ به موارد خواسته شده, مطلب زير تهيه و جهت چاپ و آگاهي افكار عمومي ارسال مي گردد.


معاون اجتماعي و ارشاد فرماندهي انتظامي استان اردبيل سرهنگ علي محمدي


در ساعت 19:30 مورخه 83.4.2 در پي سفر تعدادي از مقامات كشور ارمنستان به استان اردبيل تعداد هفت نفر از فعالان قومگرا (پان تركيسم) به منظور اعتراض به سفر مقامات فوق در جلوي مسجد سرچشمه اقدام به تحصن نموده و به محض باز شدن درب مسجد وارد محل شده و تعداد تحصن كنندگان به هفده نفر افزايش يافته, عنايت به اينكه نامبردگان هيچگونه مجوزي نداشته اند هيئت امناي مسجد طي شرحي مرتب را به دادستان محترم اردبيل اعلام و درخواست اخراج معترضين را نمودند كه دادستان نيز دستور اخراج معترضين را بطور مسالمت آميز از مسجد صادر كه بلافاصله عوامل انتظامي در محل حاضر و از معترضين بطور محترمانه درخواست گرديد كه مسجد را ترك نمايند. كه معترضين با ايجاد سر و صدا نسبت به مأمورين تمرد و ضمنأ يكي از آنان قصد ايراد ضرب و شتم مأمورين را داشته است كه نهايتأ در ساعت 23:45 نامبردگان از مسجد خارج و محل تحويل هيئت امناء گرديد و در رابطه با شكايت هيئت امناء تعداد دوازده نفر با هويت معلوم احضار و پس از انجام تحقيقات يازده نفر از آنان مرخص و تنها يك نفر به اتهام تمرد به مأمورين طي پرونده أي به مراجع قضايي معرفي گرديده است.





نظري در خصوص استقبال اعتراض آميز از رئيس جمهور در تبريز



عبدالعزيز عظيمي قديم


در روزهاي اخير در رابطه با استقبال اعتراض آميز از رئيس جمهور بيانيه‌اي در صفحه اول برخي از سايتهاي وابسته به فعالان آذربايجاني درج گرديده است در اين بيانيه از ملت آذربايجان درخواست شده است كه مطالبات بحق و قانوني خود را در چارچوب يك اسقبال قانوني با در دست داشتن پلاكاردها و دادن شعارهايي در مورد حقوق اقوام و آزادي زندانيان سياسي مرتبط با فعاليتهاي عدالتخواهانه از شخص رئيس جمهور طلب نموده و شخص ايشان را به عنوان عالي‌ترين مقام اجرايي مورد بازخواست قانوني قرار دهند.


دلسوزي فعالان و سايتهايي كه اقدام به اين بيانيه و درج آن كرده اند قابل انكار نيست و لذا اينجانب اصل اين بيانيه و اين تاكتيك خلاقانه را قبول نموده و حمايت خودم را به عنوان تنها يكي از مبارزان فرهنگي از كليات اين تاكتيك اعلام مي دارم.


لكن همانطور كه بنده خودم را تنها يكي از فعالان آذربايجاني مي دانم بقيه برادران و خواهران ما هم بايد همينطور فكر كنند تصميم گيري در مورد اين پيشنهاد را به افكار عمومي خاصه فعالان آذربايجاني بگذارند لذا اينجانب با حمايت از اصل اين پيشنهاد و ضمن احترام به نقد و نظر ساير فعالان در مورد جزئيات اين پيشنهاد و آسيب شناسي آن نظر خودم را اعلام مي كنم.


1 ـ پرواضح است همه كساني كه در استقبال از رئيس جمهور تجمع خواهند كرد با ما همفكر نيستند و لذا مورد خطاب قرار دادن ملت اذربايجان به جاي فعالان محدود فرهنگي منطقي به نظر نمي‌رسد و ما بايد صرفا روي كساني حساب كنيم كه قبلا در تجمعات مشابه شركت كرده اند لذا از اقليت بودن خود نبايد غافل شويم.


2 ـ شعار فدراتيو كردن حوزه اجرايي حاكميت شعار بدي نيست لكن براي مردم كه تحت تاثير تبليغات منفي بر عليه فعلان آذربايجاني قرار گرفته اند شعار زمخت و ترسناكي خواهد بود.


3‌ـ‌ شعار دادن در حين سخنراني اگر از سايرين هم توجيه پذير باشد از فرزندان بيدار آذربايجان گناه بزرگي محسوب خواهد شد و زمينه براي تبليغات منفي مهيا خواهد گرديد.


و لهذا اكتفا به در دست گرفتن پلاكارد هاي ملايم در عين حال فريادگر بهتر از شعار دادن حين سخنراني است


اما اگر به اين پلاكارتها حمله و يا اهانت شود اين مسئله أي ديگر است .


3 ـ از دادن شعارها و در دستن داشتن پلاكاردهاي اختلاف برانگيز موهن به زبان فارسي ـ تجزيه طلبي و همچنين علامات و پرچمهايي كه به سركوب اين حر.كات منجر مي شود خودداري نمائيم.


4 ـ‌ پلاكاردها فقط در محدوده اجتماع ظاهر شوند چرا كه ظهور آنها در مسير حركت به راحتي قابل كنترل مخالفين خواهد بود.


5 ـ اطلاع رساني اين مسئله مقدمه مهمي براي اجراي صحيح اين تاكتيك است لذا اگر تصميم قطعي براي اين كار گرفته شد همه شهرهاي آذربايجان و فعالان آنها بايد در جريان امر قرار گيرند.


6 ـ هر گونه درگيري و فحاشي هم به ضرر ما و هم به ضرر نظام جمهوري اسلامي است و تنها برنده درگيريها و فحاشيها دشمنان سلطنت‌طلب و ضد دين جمهوري اسلامي و حتي دشمنان قسم خورده ما مي باشند شكي نيست كه اكر اين تاكتيك با لحاظ اين موارد تنها با حضور يك هزار نفر هم برگزار شود كار بسيار بزرگي محسوب خواهد شد و كسي قادر به بايكوت آن نخواهد بود به شرطي كه حين اجراي آن از همديگر جدا نشده و فعالان پيشرو تنها گذاشته نشوند.


با سركوب و يا اجراي موفقيت‌آميز اين حركت قانوني كه توام با حسن نيت باشد ثابت خواهد شد كه مقابله با فرزندان آذربايجان صرفا از ترس تجزيه كشور است يا مقابله با حق‌طلبي و عدالتخواهي آنان .


در خاتمه بنده اطمينان دارم كه اگر اطلاع رساني فعال در راستاي اجراي مدبرانه اين تاكتيك صورت پذيرد نتيجه آن هر چه باشد به نفع اقوام تحت تبعيض ايران و نظام جمهوري اسلامي و در مقابل هرگونه حركات و شعارهاي احساسي و يا خداي نكرده مغرضانه و تجزيه طلبانه به ضرر آذربايجان و فعالان آن و همچنين نظام جمهوري اسلامي تمام خواهد شد كه ما صاحب هر دوي اينهائيم.


در خاتمه يادآور مي شود كه تضعيف اصل نظام به نفع اقوام ايراني نيست اگر قرار باشد ما به حقوق اسلامي و انساني خود برسيم در چارچوب همين حاكميت خواهيم رسيد چرا كه نه قبل از نظام جمهوري اسلامي وضع بهتري داشتيم و نه بعد از آن فرصتي به ما داده خواهد شد تا به حقوق خود برسيم و اگر خداي نكرده اين نظام از دست برود سلطنت‌طلبان و غربگرايان گوشت فرزندان هويت خواه آذربايجان را به سيخ خواهند كشيد.


از سايتهاي فعال نيز خواهشمنديم ستوني را به اين امر اختصاص داده و نظر صاحب نظران را در اين مورد درج نموده و راه را براي تصميم گيري نهايي هموار كنند.0


ياشاسين ايران ـ ياشاسين آذربايجان