ebdüleziz ezimi qedim

Tuesday, March 28, 2006

حکم زندان حجة الاسلام عظیمی قدیم تایید گردید




یکشنبه 6 فروردین ماه سال 1385

حجة الاسلام عظیمی قدیم روانه زندان شد

حکم زندان حجة الاسلام عظیمی قدیم روحانی آذربایجانی توسط دادگاه تجدید نظر تایید گردید و وی امروز یکشنبه ششم فروردین ماه راهی زندان تبریز شد.

عظیمی قدیم که در مراسم سالگرد انقلاب مشروطیت در کنار مزار باقرخان سالار ملی در ۱۴ مرداد ۱۳۸۴ دستگیر شده بود پس از تحمل سه ماه زندان توسط دادگاه ویژه روحانیت تبریز محاکمه شد.وی علاوه بر محکومیت به 5 سال ممنوعیت خروج از کشور و 5 سال منع اقامت در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان و انجام هر گونه فعالیتهای تبلیغی در استانهای فوق و 10 سال محرومیت از پوشیدن لباس روحانیت به یکسال و همچنین سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده بود که احکام زندان از امروز توسط شعبه اجرای احکام دادگستری تبریز اجرا می شود و روحانی ترک دوران حبس خود را به مدت یکسال پس از کسر سه ماه بازداشت قبلی آغاز می کند.

حجت الاسلام عظیمی روانه زندان تبریز شد




با تایید حکم صادره توسط دادگاه تجدیدنظر

حجت الاسلام عظیمی روانه زندان تبریز شد

با تایید حکم صادره دادگاه ویژه روحانیت تبریز در محکمه تجدید نظر، روز یکشنبه،6 فروردین ماه، 1385، روحانی مبارزآذربایجانی، حضرت حجت الاسلام والمسلمین عبدالعزیزعظیمی قدیم در تبریز زندانی شد.

شعبه دوم تجدید نظر دادگاه ویژه روحانیت، ضمن ابرام حکم دادگاه قبلی مبنی بر یک ونیم سال زندان، 5سال تبعید به شهرهای غیر آذربایجانی، خلع لباس روحانیت به مدت 10 سال و نیز منع خروج از کشور به مدت ده سال و... اتهاماتی را که ذیلا نقل خواهد شد به آقای عظیمی وارد کرده است.

با توجه به اینکه برگه این اتهامات به آقای عظیمی داده نشده و تنها یک بار متن شفاها در حضور وی خوانده شده است فلذا متن کاملی از این اتهامات که در مقدمه حکم درج شده بوده در دست نیست و به ناچار تنها قسمتهایی از این اتهامات که توسط حجت الاسلام عظیمی یادداشت شده است درج میشود:

- وابستگی به گروهک پان تورکیسم
- مخالفت با جمهوری اسلامی ایران
- مخالفت با نظام سیاسی کشور
- شرکت در تجمع قبر باقرخان و ایجاد درگیری
- تحریک آذری زبانان (تورکهای آذربایجان) به تجزیه طلبی و جدائی از ایران

اما متن یک حکم کلی صادره شده که برگه ای از آن به حجت الاسلام عظیمی تحویل و ایشان عین آن را توسط تلفن به دوستان خود در خارج از زندان قرائت کرده اند چنین است:

متن حکم کلی:

مرجع رسیدگی: شعبه دوم دادگاه تجدید نظر ویژه روحانیت

تاریخ رسیدگی:84/12/1

تجدید نظر خواه: عزیز عظیمی قدیم

تجدید نظر خواسته: دادنامه صادره از شعبه پنجم دادگاه ویژه روحانیت به شماره کلاسه 83-4686-6

رای دادگاه :

در خصوص اعتراض تجدید نظرخواه به دادنامه صادره از شعبه پنجم با توجه به اینکه دادنامه مذکور مستدل و مستند صادر گردیده است لذا اعتراض غیر وارد تشخیص و موجبی برای فسخ آن نمی باشد. لذا به استناد بند الف ماده 49 آئین نامه دادسراهای و دادگاههای ویژه روحانیت عینا تایید و ابرام میگردد.این رای قطعی است.

رئیس شعبه دوم تجدید نظردادگاه ویژه روحانیت
رهبر پور
مستشاران شعبه دوم تجدید نظر
احد طباطبائی
نبی الله راجی

لازم به یاد آوری است که حجت الاسلام والمسلمین عبدالعزیزعظیمی قدیم چندی پیش همزمان با گرامیداشت چهاردهمین یادواره فاجعه نسل کشی مسلمین خوجالی توسط ارامنه، در ششم اسفند ماه درمیدان استانه شهر قم، به همراه نزدیک به 60 نفر از فعالین حرکت ملی آذربایجان و مردم قم بازداشت و به مدت 48 ساعت در بند اداره اطلاعات این شهر زندانی شد.

به نظر می رسد حبس شدن این روحانی مترقی و مبارز تورک، موجی از نارضایتی را در میان اقشار مختلف مردم آذربایجان بخصوص در میان طبقه روحانیت مترقی ایجاد خواهد کرد.

Sunday, March 19, 2006



روحانی عالیقدر حجت الاسلام عظیمی قدیم به اعدام تهدید شد

روحانی عالیقدر حجت الاسلام عظیمی که به قید سپردن وثیقه آزاد شده است باید برای محاکمه مجدد در دادگاه شهر تبریز حاضر شود نامبرده در یک تماس تلفنی با دادسرای تبریز از فرشی که دادیار می باشد خواستار چند روز مهلت بیشتر برای مراجعت به دادگاه می شود فرشی در پاسخ با عصبانیت می گوید در این صورت وثیقه را مصادره خواهد کرد حجت اسلام عظیمی قدیم به اینگونه رفتار معترض می شود و در پاسخ ، فرشی می گوید او قدرت این کار را دارد و این کار را خواهد کرد و در ادامه حجت اسلام عظیمی قدیم را مورد تهدید قرار داده و می گوید من تا کنون حکم اعدام ده الی پانزده تن از منافیقن را صادر کرده ام و یقین بدان در فرصت مناصب حکم اعدام منافقی همچون تو را نیز صادر خواهم کرد لازم به یاد آوری است تراژدی آیت الله شریعتمداری که ضربه روانی سنگینی به مردم آذربایجان زد باعث شده است که مردم آذربایجان به نوع رفتاری که با حجت اسلام عظیمی قدیم می شود حساسیت زیادی از خود نشان دهند

Wednesday, March 01, 2006

بازجو: اينجا اردبيل و تبريز نيست كه ترك بازي دربياوريد



بازجو: اينجا اردبيل و تبريز نيست كه ترك بازي دربياوريد

حجت الاسلام عظيمي : از ميهمانان خود شرمنده شدم

پس از حوادث سالگرد فاجعه خوجالي در قم ، گفتگويي را با حجت الاسلام عظيمي ترتيب داديم كه از نظرتان مي گذرد .

آقاي عظيمي در رابطه با حوادث قبل از برگزاري مراسم گفت :

ما قبل از مراسم به فرمانداري نامه داده بوديم و رسما درخواست مجوز نموده بوديم ولي چند روز از اين ماجرا گذشت و از فرمانداري خبري نشد و ما اين امر را به عدم مخالفت امر تلقي كرده و در شهر شروع به تبليغ نموديم . در نماز جمعه تراكتهايي پخش كرديم و در ديوارهاي شهر اطلاعيه هايي زديم ولي با اين همه حساسيتي نسبت به اين امر نشد تا اينكه چند ساعت قبل از مراسم به بنده تلفن كرده و گفتند كه حكم دستگيري مرا دارند و از من خواستند كه محل خود را اطلاع دهم . ما در آن زمان در حسينيه بوديم و آماده ميشديم كه به مراسم برويم . پس از اينكه از محل خارج شديم ماموران مرا دستگير كرده و با خود بردند و پس از آن به اداره اطلاعات قم انتقال دادند .

آقاي عظيمي در مورد نحوه رفتار با ايشان گفت :

در اول بازجو به مليت و خودم توهين كرد . يكي از صحبتهايش اين بود كه اينجا اردبيل و تبريز نيست كه ترك بازي دربياوريد . و من هم به همين خاطر بازجويي ندادم ولي پس از آن قاضي از اين گفته بازجو عذر خواهي كرد .

حجت الاسلام عظيمي در مورد دلايل مخالفت مسئولين با اين مراسم گفت :

آنها گفتند كه اگر اين مراسم فقط با حضور افراد موجود در قم برگزار ميشد ما حساسيتي نداشتيم ولي چون از شهرستانهاي ديگري هم آمده بودند با توجه به وضعيت حساس قم برگزاري اين مراسم به صلاح نبود چرا كه عده اي حاضر شده بودند بر عليه شما ها اقدام كنند و ما به خاطر حفظ امنيت شما ، شما ها را دستگير كرديم . پس از مراسم هم همه را آزاد نمودند و مرا هم به اين خاطر نگه داشتند تا همه ميهمانان بروند ولي پس از آن آزاد كردند و من از اينكه نتوانستم از ميهمانان خود پذيرايي كنم شرمنده هستم .

وي در مورد برگزاري مراسم گفت :

تجمع محدود صورت گرفته بود ولي پلاكاردها باز نشدند و ما مي خواستيم كه پرچم ارمنستان را نيز آتش بزنيم كه اين امر اتفاق نيفتاد .